All The Boys Love Mandy Lane




Mandy Lane har över sommaren blivit killarnas nya favorit i skolan. Hon dricker inte, tar inga droger och är oskuld.
Alla killarna vill ha henne och gör precis vad som helst för hennes skull.
Några killar beslutar sig för att ha fest på en ranch och bjuder med Mandy och några tjejer till för att festa loss ordentligt och förhoppningsvis få Mandy Lane i säng.
Men någonting går väldigt fel och folk börjar dö en efter en på riktigt plågsamma sätt.

Den här filmen tror jag inte man bara kan tycka den är "sådär". Utan antingen tycker man den är bra eller totalt usel.
Jag gillar den, men sen är jag svag för den här typen av filmer. Det kan påminne lite om Friday The 13th blandat med en ungdomsserie i stil med OC om man nu ska göra någon form av jämförelse.

Effekterna och överaskningsmomenten är välgjorda och man hoppar till ett antal gånger och känner en hel del obehag vid några av morden. Det är ändå inte supervåld som i många andra slasherfilmer utan istället är den smart gjord där man skapar egna bilder av vad som händer.

Skådespelarna är därimot något som sänker filmen en smula. Ingen är speciellt duktig eller sticker ut på något sätt. Nu är det ju som tur är en film som kanske inte kräver superskådespelare men jag saknar ändå lite av den biten då filmen inte enbart är en skräckfilm utan blandar även in en del drama och mycket konversationer mellan ungdomarna.

Men överlag tycker jag den här filmen funkar riktigt bra och jag hade inga problem att hålla mig vaken under filmen eller vara nyfiken på hur den skulle sluta. Den här filmen håller kanske inte samma klass som många andra i den här stilen, men det kan garanterat vara en bra inkörsport för dom som precis börjat gilla skräckfilmer av det lite råare slaget,eller vill ha en film men en bra handling och mer än bara blod och splatter.
Filmen finns för endast 39kr på CDON

Trailer och info om filmen finns här

Jag gillar Mandy Lane




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0