Hoodwinked - Sanningen om Rödluvan




I den stora skogen bor Rödluvan som ska leverera kakor till sin mormor som bor i en liten stuga på berget.
När hon kommer in upptäcker hon att det inte är mormor liggandes i sängen utan Vargen, och i sista stund blir Rödluvan räddad av skogshuggaren.

Är det den sagan ni är vana att höra? Då har ni inte hört hela sagan eller sanningen bakom den. Men i den här filmen får ni under polisens förhör med samtliga inblandade höra de olika verisionerna om vad som verkligen hände i mormors hus och minuterna innan.

Det här är en animerad film av Cory och Todd Edwards som jag inte sett någonting av tidigare, enda jag vet är att dom ligger bakom den kommande filmen Fraggel Rock som kommer 2011!!!

Att göra animerade filmer är ingen lätt uppgift. Kraven på animeringarna blir högre och högre och dom blir ofta jämförda med Disney eller Pixar vilket inte är så konstigt. Den här är fint animerad men kan uppfattas då och då som lite stel och slarvig. Det ser ut att användas samma CGI teknik som i barnprogramet Bondgården på Nickelodeon. Det är ingenting man stör sig på men det skulle vara trevligt med lite mer liv i filmen då bakgrunder och detaljer sällan rör sig någonting.


Vad som den här filmen därimot har mycket utav är smarta dialoger. Det är riktigt sköna konversationer och skämt i den här filmen. Man driver med allt som har med sagor att göra och man får träffa en mängd härliga karaktärer. Bland annat en konstant sjungande get som spelar mandolin, en märklig kanin och sist men inte minst en mycket hetsig och stirrig ekorre som nästan känns direkt stulen från filmen På Andra Sidan Häcken.


Tempot är någonting den här filmen har satsat på ordentligt vilket gör att filmen känns väldigt kort då det inte är en lugn stund någon gång. Det är snabba vändningar och det händer någonting hela tiden. Det känns mycket genomtänkt och klagomålet på eventuellt slarvig animiering känns som bortblåst när tempot är som högst.

En annan sak jag gillar är musiken som är även del helt fantastisk. Speciellt Getens och Skogshuggarens sånger. I vanliga fall brukar jag avsky när karaktärerna bryter ut i sång men dom här var riktigt roliga och störde mig inte någonting utan dom passade in i filmen på ett naturligt sätt.

Det är en trevlig familjefilm som man kan se om och om igen utan att tröttna. Den börjar ta slöt hos de flesta butiker så leta lite på internet så hittar ni den förhoppningsvis.
När ni ser den kommer ni upptäcka att letandet var värt den tiden.










Kommentarer
Postat av: AnnaMaria

den ena pajen glömde jag hos mamma och den andra står orörd i kylen hemma men kanske ska ha folk här på fika idag så vi får se=P..kanske kanske inte..

2009-09-06 @ 09:12:06
URL: http://ames.blogg.se/
Postat av: Grimgoth

Att få insperera någon låter härligt.

Nyfiken som jag är så undrar jag hur du hitta mej och min blogg så klart?



Kolla gärna in flera gånger och lägg gärna till mej på Bloglovin också :D



rock on!

2009-09-08 @ 14:42:00
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0