Twilight

Dags att göra en recension av en av årets största succer. Och det är filmen Twilight.

Twilight är en ungdomsfilm och är baserad på en bok som har den svenska titeln "om jag kunde drömma" som är skriven utav Stephenie Meyers.

Filmen handlar om Bella som med sin pappa måste flytta till en liten håla i Washington där solen sällan lyser.
I skolan faller hon för den tystlåtna Edward. När Bella försöker ta kontakt så undviker Edward henne direkt och vägrar prata med henne.

Efter diverse mystiska händelser börjar hon förstå att han är mer än bara människa, han är vampyr och dom kan inte slita sig ifrån varandra trotts alla de faror de skapar de båda.

Jag hade inga som helst förhoppningar om den här filmen, jag var nästan lite trött på filmen innan den kom på grund av all hysteri omkring den. Men jag gav den en chans iallafall.
Vampyrfilmer gillar jag, Bram Strokers Dracula och En Vampyrs Bekännelser är fruktansvärt bra.

Men Twighlight ser jag dock mer som en romantisk drama/thriller med vampyrinslag för ungdomar.
Det är som sagt en kärleksaga mellan vampyr och människa.

Det är en ganska seg film. Det händer inte så mycket och det tar tid innan själva filmen kommer igång, Därimot är det en väldigt snygg film, mycket vackra färger och fina miljöer och det här är, trots att jag inte tyckte filmen var speciellt bra en av de filmer jag helst vill se på Blue Ray.
Skådespelarna är väldigt bra och övertygar i sina roller. Robert Pattinsson som spelar Edward behöver knappast oroa sig över kommande filmerbjudanden.

Förväntar du dig blod och onda mörka vampyrer som biter folk i halsen så är det här ingenting för dig. Då ska du nog titta på Bloodstone eller Blade istället.






Kommentarer
Postat av: T

Bra recension. :)

2009-06-23 @ 13:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0