Recension av filmen The Ruins


The Ruins är en skräckfilm som som kom 2008. Filmen är baserad på boken med samma namn som skrivits av Scott Smith.


Filmen handlar om 4ungdomar som är i Mexico på semester. Hemresan närmar sig då de träffar på en tysk kille vid namn Mathias.
Mathias fångar deras intresse att sista dagarna utforska mexicos pyramider djupt inne i djungeln,vilket som ni kanske förstår inte var en vidare bra idé.

När de kommer fram till pyramiderna kommer plötsligt bybefolkningen och tvingar under pistolhot upp ungdomarna på toppen utav en pyramid och vägrar ge sig av.

Pyramiden dom sitter på är en dödsfälla värre än någonting de kunnat ana,och utan mat och utan vatten, med beväpnad bybefolkning nedanför börjar paniken och skräcken komma smygande.

Den här filmen fick jag låna av en arbetskollega för en tid sedan. Jag hade läst om den och var riktigt nyfiken på vad det var för någonting.
Och jag måste säga att jag vart mycket positivt överaskad.
Till en början är det ganska segt, man får inte känna karaktärerna speciellt bra utan filmen börjar med att det festas på en strand. Men efter ungefär 20 minuter börjar det bli bra, riktigt bra.

Efter en tid på pyramiden så skapas det vanföreställningar, svartsjuka, självstympning och extrem hunger. Begränsat på en väldigt liten yta. Man kan då tro att filmen borde bli tråkig men det är totalt tvärtom.

Problemet är att jag kan inte skriva så mycket för då sabbar man hela filmen. Men jag kan säga att det är riktigt blodigt i vissa scener. Filmen vann även pris på en skräckfilmsfestival för bästa blodiga scen.

Skådespelarna övertygar riktigt bra. Det är inga amatörer heller och som huvudpersoner ser vi bla Jonathan Tucker som vi sett i remaken på Texas Chainsaw Massacre och i komedin100 Girls

Filmen är enligt mig en av de bättre skräckfilmer som kom under 2008 och är given för dig som gillar skräckfilmer.

Filmen finns just nu för endast 49kr på Discshop.se







Gillar du skräckfilm? Klicka på länken nedanför och gå med i forumet som handlar om skräck



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0