Hifi test. Klipsch B2


Nu ska jag göra min första HIFI recension och jag hoppas att ni blir nöjda med vad ni kommer att läsa.


Klipsch är ett företag som omsätter miljarder varje år, dom har hållt på att tillvärka högtalare i över 60år och har sedan start hållt fast vid en detalj, och det är att använda sig av horn.

När jag och min vän David satte oss och skulle skriva ner lite detaljer om högtalarna valde vi att titta på filmen Världarnas Krig med Tom Cruise.

När han kom ner och såg vilka högtalare det handlade om så flinade han lite, men när filmen väl drog igång var han mäkta imponerad


Första intryck?

Just eftersom det är horn så sprids ljudet över hela rummet på ett väldigt naturligt sätt., Glassplitter yr och man hör väldigt tydligt då splittret och gruset landar mot marken, Likaså hörs smådetaljerna då människor springer och förvandlas till damm.
Även om nu B2 är den minsta högtalaren i serien så hänger den med riktigt bra. 
När det kommer till riktigt starka diskantljud så blir det inte på något sätt obehagligt för öronen trots den höga volymen vi har utan det känns riktigt bra, ljudet slår inte över på något sätt utan högtalaren jobbar på och klarar av Världarnas Krig med DTS ljudet  hur fint som helst.


Nackdelar/åtgärd?

Enda jag och David tycker är lite synd med högtalarna är just basen i B2. Det är ingen högtalare du ska köpa om du ska spela musik med mycket bas. Det som utmärker B2 är just detaljrikedom och renhet. Därimot i en mindre hemmabio med en subwoffer som kompliment har du därimot en högtalare som ljudmässigt spöar högtalare i 5000kronors klassen.

Vilka kablar ska jag ha?

Högtalarkablar är otroligt viktigt att kolla upp om du ska ha bra ljud.
Det räcker inte med bra förstärkare och högtalare.
När jag köpte mina B2 på http://www.hifihuset.se/ så köpte jag med Real Cable BM250T. 
Jag märkte en helt otrolig skillnad när jag kom hem, och då var det inga jättedyra kablar jag köpte, dom kostade 109kr/metern, och tro mig, det är inte dyrt med tanke på vad du får för ljud med dom.

Okej, om jag vill ha hembio, vad för andra högtalare kan jag ha med?

Om du ska ha med en centerhögtalare så rekomenderar jag isåfall Klipsch C2. Det är mellersta modellen, den har 2st 5.25"basar som jobbar riktigt bra tillsammans med B2. 

En sub är ju att rekomendera om du ska ha riktigt ljup bas. Hemma har jag nu en KSW 10, även den en Klipsch. Den är perfekt till ett lite mindre rum, har du därimot ett stort rum och verkligen vill ha tryck ska du ha KSW 12".

När det kommer till bakhögtalare kommer jag göra ett test på ett par högtalare nästa helg. Så om ni återkommer då så ska ni få läsa vad jag har testat för någon modell.

Jag kommer även då att göra ett test på samtliga högtalare i min nuvarande setup

Vad kostar då kalaset?

Klipsch är ett förhållandevis ett billigt märke.
B2 kostar bara 2190 på http://www.hifihuset.se/

Detta är som sagt en bra,billig och liten högtalare som är mycket bra om du ska börja bygga mindre hemmabio.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0