The Lakehouse




Arkitekten Alex har köpt ett hus vid sjön, när han väl flyttat in märker han att det ligger ett brev i brevlådan från husets förra ägare som ber om att få eventuell post skickad till sin nya adress. Vad som är lite märkligt är att huset stått tomt under en längre tid, det visar sig senare att dom lever i två olika tidsperioder. Kate lever i 2006 och Alex 2004. Dom bor med andra ord i samma hus utan att veta om det.
Nu börjar en intensiv brevväxling och dom inser snart att dom börjar bli kära i varandra utan att någonsin träffats.

Den här filmen gick på tv ganska nyligen och jag hade inte en aning om vad det var för film, jag hade aldrig hört talas om den alls, sen ser jag att både Keano Reeves och Sandra Bullock var med och då vart jag klart intresserad att se vad det var.

Om du gillar filmer med tidsresor och lite pusslande är det här filmen för dig .Lakehouse är en romantisk dramafilm blandat med lite övernaturliga inslag, men den här är så välgjord och klurig att mer eller mindre vem som helst skulle uppskatta den. Det är dock ingen film man slötittar på, man får hänga med hela tiden för att förstå hur saker hänger ihop.
Om man ska göra någon forma av liknelse skulle det isåfall vara med Butterfly Effect och Memento som båda handlar om tid och hur den kan påverkas.
Manuset är riktigt smart skrivet och dialogen är fantastisk mellan Alex och Kate, Det är även många "aha" upplevelser som är riktigt tuffa och oväntade.

Får ni tillfälle att se den här filmen så gör det. Den var en trevlig film med ett bra tempo som verkligen fängslar tittaren.


Klicka på översta bilden för att skickas till filmens officiella hemsida där trailer finns.




Kommentarer
Postat av: Caroline.

Den där såg jag ju här om dagen... Det var inte riktigt min typ av film.

2009-07-31 @ 15:08:30
URL: http://freijasmamma.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag tycker att den filmen är mysig. Sedan att jag gillar Sandra Bullock & Keanu Reeves gör inte saken sämre. Men sedan är jag en sucker för såna här typer av filmer också.

2009-07-31 @ 15:43:02
Postat av: Tommy

Jag tyckte den där var ganska trevlig faktiskt, ett kul upplägg liksom!

2009-08-01 @ 21:54:03
URL: http://www.fanatiskfilm.se
Postat av: Fredrik Olsson

Jo, det är faktiskt en helt okej rulle inom det romantiska komedi facket. Med en udda tvist till sig. Av någon konstig anledning så funkar Reeves oftast i sina filmer, genom att egentligen bara vara sig själv. Han är aningen stel i agerandet och svår, men det funkar alltid. Se Constantine och Matrix vetja. Och detta är ändå från någon som började med bill och ted.



Men filmen i sig funkar bra. de båda får bra stunder själva att agera, och möts egentligen först i slutet. Intressant och sevärd romantisk komedi.



ps. att du gillade romantiska komedier Jonas. Där ser man......Du kanske är en sann Cineast iaf ;)

2009-08-04 @ 12:55:11
URL: http://blogg.unspoken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0