Bolt



Bolt och Penny är med i en stor  tv-serie, Bolt har där en mängd superkrafter och slåss mot skurkar och banditer.Problemet är att Bolt tror att serien är på riktigt och bor även på inspelningsplatsen för att kunna skydda Penny så mycket som möjligt.
Efter ett litet bråk med två katter hamnar Bolt i den "riktiga" världen och problemen hopar sig då det visar sig att hans krafter inte längre funkar.

Det här är bland det snyggaste jag har sett. Animeringen är helt makalöst snygg på alla områden i filmen.
Det är vackra landskap, storstadsmiljöer, flygplan,tåg allt är så otroligt snyggt gjort. Och då såg jag den bara på vanlig DVD, så jag kan tänka mig hur snygg den är på Blue Ray.
Tyvär måste jag säga så är det ingen vidare rolig film. Den har vissa poänger och skämt som träffar på rätt ställe. Men nej...Det håller inte i längden för min del.

Det var väldiga transportsträckor mellan skämten och när filmen närmade sig 60 minuter kom jag på mig själv med att sitta och gäspa. Den har heller inte samma charm som tillexempel Chicken Little eller Hitta Nemo.
Hade duvorna varit med lite mera hade jag varit nöjd, hade hamstern pratat lite mera skulle jag vara ännu nöjdare.

Det känns även som om den inte riktigt vet till vilken åldersgrupp den vänder sig, vanligtvis brukar Disney, Pixar och även Dreamworks vända sig mot precis alla målgrupper, vuxen som barn. Men just filmen Bolt hamnar lite mitt i mellan alla känner jag när jag tittar på den.

Den har som sagt sina goda stunder också. Duvorna bland annat är hur roliga som helst och ger verkligen ett mycket korkat intryck. Komikern Özz Nujen snackar slang och är riktigt kul.

Som den förvirrade och Bolt dyrkande hamstern har vi Fredde Granberg bakom micken. Även han är hur underbar som helst och höjer filmen så fort han öppnar munnen.

Tyvär är alltså birollerna intressantare än huvudpersonen. Verkligen synd för storyn är bra, animeringarna är kanon, men det faller ändå. Faller på lite för många ställen. Jag väntar därimot med spänning på Pixars nya film som heter det korta namnet, "Upp" och trailern finner ni här






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0