Tropic Thunder




Tropic Thunder handlar om ett gäng enormt självupptagna skådespelare som spelar in en film i djungeln.Tyvär blir den inte så bra som det var tänkt  och filminspelningen ligger över en månad efter. Filmens regissör inkallar då in experthjälp som ska få ordning på filmen.
Nu sätts det upp fällor och en mängd dålda kameror och småattacker för att väcka liv i de sömniga skådespelarna.
Dessvärre så råkar filmteamet stöta på en illasinnad knarkliga ute i skogen som kidnappar filmens stora stjärna Tugg Speedman (spelandes av Ben Stiller). Både han och resten av filmteamet tror självklart att det tillhör inspelningen och med sina låtsasvapen ska dom försöka rädda honom från tungt beväpnade knarkare ute i djungeln.

Den här filmen trodde jag skulle bli en underbar komedi med tanke på vilka skådespelare som är med.
När Ben Stiller och Jack Black gjorde filmen Envy var jag i ett lyckorus hela filmen. Nu har vi även med Robert Downey Jr och Tom Cruise så ingenting borde ju gå fel och filmen borde ju bli en superkomedi.
Men nej. Det här är ett sömnpiller av sällan skådat slag och jag somnade innan filmen tog slut. Det händer mycket sällan att jag gör.

Ben Stiller är en bra komiker och har gjort många bra roller, men i Tropic Thunder vet jag inte vad som hände. Jag tycker filmens idé är helt klart okej och krigsfilmer kan man göra mycket satir på, men jag tappade uppriktigt intresset efter 30 minuter. Både för Ben Stiller och övriga skådespelare. Inte ens en sminkad Robert Downey Jr kunde rädda den.

Skämten är så krystade och forcerade att dom inte känns ett dugg roliga. Jag fattar inte ens själva poängen med filmen vem eller vad dom driver med. Driver dom med sig själva? Med krigsfilmer överlag eller med USA krigspolitik?
Jag har ingen aning och jag bryr mig inte så mycket egentligen. Jag tycker mest bara det är synd att den här filmen blev så långtråkig så enomt tillintetsägande. Självklart finns det ju några skämt som lyser igenom men när man såg trailern förväntade man sig närmast en orgie i humor och skratt och satir.

Undvik den här filmen så mycket ni bara kan. Se valfri film med Ben Stiller men inte den här.





Kommentarer
Postat av: Fredrik Olsson

Filmen i sig skulle jag tro är mer ang. uppmärksamheten som media själva känner sig behöva idag. I filmen så finns Ben Stiller, som är en av hollywoods sämsta komiker. Han har i princip enbart gjort två bra filmer (den där mary, Royal tenembaum) och har efter det gjort tråkiga, pinsamhetsfilmer. Han tillför aldrig något själv utöver klumpighet.



Tropic Thunder har två helt okej saker. Robert Downey Jr, i en (tycker jag i af) träffsäker satir på en svart man. Likaså är Tom Cruise riktigt sliskig som boss för filmbolaget.



Filmen i sig är som Jonas säger, ganska intetsägande, och har väldigt få tillfällen då man skrattar.



Jag själv skulle ge den 2 av fem bävrar, mest på grund av RDJ agerande och Tom Cruise vidriga filmbolagsboss.



Vill ni se Robert Downey Jr, se Iron man eller The Soloist. Två bra rullar.



Vill ni se någon bra Ben Stiller rulle, se The Royal Tenenbaums; skönt kitschig film om en ovanlig familj.



...ps. Jack Black - School of rock, är ett MÅSTE i alla filmsamlingar!!!

2009-08-14 @ 11:07:51
URL: http://blogg.unspoken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0