Teeth



Den här filmen visste jag ingenting om när jag köpte den. Den såldes för underpris på CDON så jag passade på och slog till.
När man läser om den förstår man att det verkligen är en B-film och en riktigt urflippad story, men kanske det finns charm och humor som väger upp?

Filmen handlar om den unga kvinnan Dawn som kämpar för att ungdomar ska se oskuld som det finnaste människan har och spara den till den rätta i livet. Hon driver en förening i skolan som närmast påminner om en sekt. Men i den träffar hon en kille och känslorna tar överhand. Dom råkar ha sex, tyvär är det sista gången för killen då man få förklaringen på varför filmen heter Teeth.
Dawn lider utav någonting som heter Vagina Dentala. En förbannelse som omnämts i antikens Grekland och endast den rätta i Dawns liv kan rädda henne från förbannelsen. 

Jess Weixler spelar Dawn och till en början gillade jag hennes lite pryda och blyga sätt. Men hon är ungefär likadan hela filmen och lyckas aldrig övertyga på något sätt. Personligen kan jag komma på en mängd skådespelare som skulle passa betydligt bättre i den rollen. Något Jess Weixler borde träna på är att spela rädd och chockad, för det är någonting hon verkligen inte kan.
 
Det här skulle utan tvivel kunna bli en riktigt bra film, men istället känns den bara ointressant och tråkig. Till stor del beror det på skådespelarna. Det finns några blodiga och köttiga scener som är riktigt välgjorda, men dom saboteras av det enormt dåliga agerandet som antingen Dawn eller offret står för.

Jag misstänker att filmen på något sätt har lite samhällskritik vad gäller sexualupplysning i skolan och lite hur moralen i USA fungerar. Som exempel så får eleverna aldrig se hur det kvinnliga könsorganet ser ut i skolböckerna. Istället är det ett stort klistermärke med en guldstjärna. 

Man får heller inte reda på varför Dawn drabbats av Vagina Dentala, men man ser ett stort kärnkraftverk i bakgrunden av deras hus. Så det är säkert meningen att filmen ska ge en liten spark vad gäller den biten också.

Nu hade jag som tur var inga förhoppningar om den här filmen, men lite mer hade jag iallafall hoppats på.
För er som vill kika på filmens officiella hemsida så klicka HÄR

Nej det här är en film jag är glad att jag bara betalade 39kronor för. Mer är den inte värd. Den finns som sagt på CDON om du vill köpa den billigt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0