Righteous Kill





En seriemördare härjar i New York. Tidigare dömda eller redan kriminella börjar hittas döda och brevid kropparna hittar man märkliga poem skrivna på rim. Polisen står handfallen och har inte ett minsta spår. Men teorier börjar formas och det utesluts inte att det är någon på insidan av polishuset som tagit lagen i egna händer.
De gamla och erfarna poliserna Turk och Rooster spelandes utav Robert DeNiro och Al Pacino börjar ta upp fallet och det visar sig att sanningen är värre än vad de själva trodde kunde vara möjligt.

Tidigare har Al Pacino och Robert DeNiro bara spelat i actionfilmen Heat mot varandra. Det var lite av ett drömscenario att se dom spela mot varandra. Nu har scenariot upprepats och mina förhoppningar var gigiantiska. Men tyvär måste jag säga är filmen i sig inte så speciellt bra. Det är en ganska enkel story som man känner igen sedan tidigare och man beöver inte tänka ihjäl sig för att klura ut hur saker och ting ligger till.
Vad som lyfter filmnen är det briljanta skådespelandet av både Al Pacino och DeNiro som spelar två väldigt trötta och bittra poliser. VI ser även 50Cent som faktiskt spelar rikigt bra som misstänkt knarklangare.

Filmen är spännande men kan uppfattas som lite seg till en början för att i sista 30 minutrarna bli rikitgt spännande och nästan explodera i tempo och upplösning.  Dialogen är kanon och karaktärerna känns väldigt trovärdiga. DeNiro har otroliga aggressionsproblem och är enormt hetsig och arg medans Pacino är mer lugn och har framförhållning och dom kompliterar varandra med råge.

Något jag reagerade redan efter några sekunder var hur fantastiskt ljudet var i filmen. DTS-spåret är bland det absolut bästa jag hört och mina Klipsch högtalare fick verkligen visa vad dom gick för Riktigt rent och fint ljud och jag ångrar att jag inte såg den på Blu Ray istället för det borde vara en dröm om man är intresserad av ljud och bild.

Kanske inte den bästa filmen i år men en riktigt underhållande thriller om man vill se en film med bra skådespelare och intressanta dialoger.
Den har gått ner enormt i pris och kostar nu endast 79kr på Discshop vilket är mycket acceptabelt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0